dinsdag 18 januari 2011

Das Beste, Oder Nichts..

Laats zag ik op tv de nieuwe reclame van Mercedes-Benz( Das Beste Oder Nichts.. ) , Over 125 jaar Mercedes-Benz. Buiten dat zij fantastische auto's produceren maken ze in Stuttgart geweldige reclames.

Een aantal jaar geleden ben ik bij de fabriek en het museum geweest. Een schitterend museum, wat overigens echt een aanrader is, zowel op architecturale aspecten als auto gebied. Het laat zien hoe innovatief en sterk dat bedrijf is. Dit uit zich weer in de reclames van Mercedes.

Een aantal jaar geleden, bij de introductie van de nieuwe SL hadden zij in hetzelfde thema zo'n reclame (zie: Make a Wish ). De sfeer die gecreëerd wordt is fantastisch, boodschap: Mercedes rijden is geweldig in alle opzichten.

Het is ook een plezier om in een mercedes te rijden(mits je op het kamp woont en graag met foute velgen en geblindeerde ramen rijdt). De vraag is, hoe maak je een reclame voor je merk met als onderdeel reclame voor de auto, Mercedes lukt het keer op keer.

Ik omschreef al in een eerder blog dat authenticiteit belangrijker wordt, zie de mercedes reclames. Ze benadrukken niet dat ze de mooiste zijn of de goedkoopste. Ze verkopen het gevoel, de luxe en de kwaliteit van 125 jaar ervaring.

In alle jaren dat ze bestaan is al te zien in hun auto's dat ze vooruitstrevend zijn, kijk naar de ontwikkeling van modellen( 300 SL gullwing bv) daarbij werd niet gekozen voor de makkelijkste of de goedkoopste oplossing op het gebied van design. De nadruk ligt op "Das Beste, Oder Nichts", en dat is nog steeds zo..

P.S. Hier nog zo'n mooie reclame: Follow Your Star (blijft kijken tot het eind..)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten